cammeo

Bonjour! Ecco a voi un'altra di quelle cose che negli ultimi mesi ho cercato di più... IL CAMMEO! Il primo di cui mi sono innamorata (ad agosto 2011 a Gallipoli), è incastrato in un bracciale tutto lavorato che il mio Love mi ha subito voluto regalare. Il secondo  è stato un regalo di Lucy, ed è su un cerchietto color corallo molto molto sfizioso, il terzo invece, l'ho trovato in una bancarella a Bologna ed è di nuovo su un bracciale ma questa volta più semplice con fili di piccole perle. L'ultimo che vi mostro è un regalo del mio battesimo da parte di una prozia quindi ha 24 anni ed è su una spilla in oro giallo, proprio come andava di moda all'epoca. Ora mi piacerebbe trovare un bel ciondolo e gli orecchini per essere soddisfatta. 
Per questa stagione anche Miu Miu ha reinterpretato il cammeo in chiave moderna, con colori pop, ma a me personalmente piacciono più le versioni vintage. E voi cosa ne pensate? Suggerimenti? 
----- ----- ----- ----- ----- 
Bonjour! Here it is another thing that over the past months I have looked for more ... THE CAMEO! The first that I'm in love (in August 2011 in Gallipoli), is embedded in a bracelet that  my Love  wanted to give me as a present. The second was a gift from Lucy, and is on a coral bead very very tasty. I found the third in a stall in Bologna and is again on a bracelet, but this time easier with small strands of pearls . The last one I show you is a gift from my baptism by a great aunt it is 24 years old and it's on a gold brooch, just as was fashionable at the time.In addition, Miu Miu has reinterpreted the cameo in a modern way, with pop colors. I personally like more vintage versions, Now I'd like to find a beautiful pendant and earrings to be satisfied. And what do you think about the cameo? Suggestions?
the gift from Salento (thanks my Love)



the headband (thanks Lucy)
 The bracelet I bought in Bologna
 my gold brooch
Miu Miu jewels

2 commenti:

 

ABOUT ME:

Italian.
Graduated in engineering management, blogger since 2010, and web content writer for Glamour.it. Social media manager for some italian brands. Fashion and beauty passionate. Travel addicted. Greedy without remedy, animal lover and sincere by nature. I create look according to my mood and I love to experiment, because the style is a game!

READ MY ARTICLES ON:

FOLLOW ME:

Facebook Instagram Twitter

CONTACT ME:

lostileungioco@hotmail.it